title
کد خبر: 107185
00
ضررده شدن بیمارستان سوختگی شهید مطهری | بیمه ها هزینه ها را پرداخت نمی کنند

دهمرده‌ای فوق تخصص جراحی پلاستیک و رئیس بیماران سوختگی مطهری درمصاحبه با بهداشت نیوز با بیان اینکه در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: ما در انستیتو طب بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توانسته‌ایم پرده آمنیوتیک‌ تولید کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز وی افزود: همچنین این توانایی را داشته‌ایم تا سلول‌های پوستی را تجزیه و با تکنیک ری‌سل چند بیمار سوختگی را برای اولین بار به عنوان یک روش درمانی درمان کنیم.

دهمرده‌ای اظهار کرد: ما پروژه‌های مختلفی در حوزه طب بازساختی‌ در دست اقدام داریم که از جمله آنها می‌توان به تولید جایگزین شونده‌های پوست، استخوان و غضروف اشاره کرد.

رئیس بیماران سوختگی مطهری در مصاحبه با بهداشت نیوز تصریح کرد: مرکز تزریق سلول غضروف به زانو در بیمارستان فیروزگر فعالیت می‌کند که اقدامات اولیه برای این روش درمانی در انستیتو طب بازساختی در بیمارستان شهید مطهری علوم پزشکی ایران انجام شده است و امیدواریم این طرح‌های تحقیقاتی در آینده به تولید انبوه برسد.

وی اظهار کرد: ما در حوزه طب بازساختی هنوز در آغاز راه هستیم در کشور ما سالیانه 200 هزار بیمار سوختگی داریم که 20 هزار نفر از این بیماران نیاز به پیوند پوست دارند همچنین این روش درمانی در برخی بیماران دیابتی و پوستی نیز به کار می‌رود.

رئیس بیماران سوختگی مطهری با اشاره به افزایش نرخ ارز و بالا رفتن محصولات جایگزین شونده پوست گفت: بخش اعظم محصولات مورد استفاده وارداتی هستند و محصولی که در گذشته 5 میلیون تومان می‌خریدیم اکنون به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و این مسئله موجب شده هزینه بسیاری به بیمارستان مطهری تحمیل شود و عملاً بیمارستان ما ضرر ده است.

دهمرده‌ای تأکید کرد: هزینه‌های ما 3 برابر شده اما دریافتی‌ها تغییر نکرده است و بیمار و بیمه‌ها هیچ هزینه‌ای در محصولات جایگزین‌ شونده پوست پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های جایگزین شونده‌های پوست گفت: ما باید تلاش کنیم تا این محصولات را در داخل کشور تولید و نیازمان را به خارج کم کنیم اما تا زمانی که بتوانیم به تولید مناسب برسیم باید این محصولات با ارز دولتی وارد شوند افزون بر این مشکل تولیدکننده‌ها این است که لوازم اولیه تحت پوشش ارز دولتی قرار نگرفته‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز